Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra (fabrieks)garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Wij zijn ook aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen. Dit betekent dat de in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling van toepassing is op je aankoop. Dit houdt in dat wij de garantiebepalingen van het CBW erkennen en hanteren. Je bent dus altijd zeker van je aankoop!
Bovenop deze garantie geven wij nog een aantal extra garanties.
Productgarantie consument - termijnen
Alle genoemde termijnen hebben betrekking op de fabrieksgarantie en zijn niet van toepassing op de wettelijke garantie.
Op iedere order die door ons geleverd wordt, zijn de volgende garantietermijnen van toepassing:
-
Productgarantie Bruynzeel Keukens assortiment 10 jaar fabrieksgarantie
-
Productgarantie werkbladen garantievoorwaarden toeleverancier
-
Productgarantie apparatuur garantievoorwaarden toeleverancier
-
Productgarantie accessoires garantievoorwaarden toeleverancier
Als er sprake is van garantie op een artikel dat op dat moment niet meer leverbaar is, bieden wij een passend alternatief aan.
Productgarantie consument werkbladen, apparatuur en accessoires
In overeenstemming met de garantiebepalingen van onze toeleveranciers kun je aanspraak maken op de productgarantie van je werkblad, apparatuur en accessoires indien deze ook bij ons zijn gekocht en op de factuur vermeld staan. De garantievoorwaarden vind je terug op de website van de toeleverancier.
De start van de garantietermijn
De garanties gaan in op het moment dat de artikelen geleverd zijn. De productgarantie is overdraagbaar indien je gaat verhuizen.
Voorwaarden voor de garantie consument
Als je niet tevreden bent over één van onze producten, omdat het product niet over de eigenschappen beschikt die je daarvan mag verwachten bij het beoogde gebruik daarvan, dan kan je onder de hierna vermelde voorwaarden een beroep doen op de garantieregeling:
- je moet de originele kassabon, getekende vrachtbrief of het betaalbewijs voor het product aan ons kunnen laten zien.
- je brengt ons zo snel mogelijk en uiterlijk binnen twee weken na ontdekking van jouw klacht op de hoogte van de klacht met een duidelijke omschrijving daarvan.
- de klacht is niet het gevolg van onjuist gebruik van het product, bijvoorbeeld doordat je het hebt laten vallen, hebt omgestoten, hebt gebruikt voor een ander doel dan waarvoor het bedoeld is, niet goed hebt onderhouden of hebt laten repareren door een derde.
- de klacht is niet het gevolg van omstandigheden die buiten het product zelf liggen, zoals bijvoorbeeld beschadiging van het product door vervoer of aanstoten door een ander voorwerp, verkleuring door zonlicht of blootstelling aan vloeistoffen.
- de reden voor de klacht niet het gevolg is van normale \ slijtage of normaal verbruik
- de artikelen zijn in het land van aankoop gemonteerd
Een garantieaanvraag doen
Via de link https://webwinkel.bruynzeelkeukens.nl/klantenservice kom je bij het service & garantieformulier wat je kunt invullen.
Nadat wij je klacht hebben ontvangen, onderzoeken wij het product en bepalen wij of het probleem onder onze garantie valt. Het is mogelijk dat wij jouw medewerking nodig hebben om na te gaan of aan de bovengenoemde garantievoorwaarden is voldaan. Als we vaststellen dat een product inderdaad onder de garantie valt, kunnen wij eerst proberen om het product te repareren. Als dat niet kan, kunnen wij proberen om het product te vervangen door een ander product. De kosten voor een reparatie of vervanging betalen wij. Mochten wij het product niet kunnen repareren of vervangen, dan mag je de koop geheel of gedeeltelijk ontbinden als dit redelijk is in verhouding tot de klacht. Dit betekent dat je het product geheel of gedeeltelijk retourneert en je het proportionele deel van het aankoopbedrag terugkrijgt. Indien het product niet langer in ons assortiment is opgenomen, zullen wij een passend alternatief bieden in overleg.