Veel gestelde vragen
In de webwinkel van Bruynzeel Keukens kun je zowel als bestaande klant (je hebt al een Bruynzeel keuken die je wilt uitbreiden) als nieuwe klant bestellen.
Het aanbod aan keukenkasten in de webshop van Bruynzeel Keukens is speciaal geselecteerd om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken om zelf te kunnen monteren. De kasten worden geleverd zonder montage. Wil je weten hoe je zelf aan de slag kan met het monteren van deze keukenonderdelen? Dan vind je op deze pagina een downloadbestand naar uitgebreide montagehandleidingen.
-
1
Is het mogelijk om losse lades te bestellen?
Via de webwinkel is het helaas niet mogelijk om losse lades te bestellen. In de webwinkel bieden we complete ladekasten aan. Ben je toch op zoek naar losse lades? Neem dan contact op met de woningcorporatie voor de mogelijkheden.
-
2
Kan ik in de webwinkel ook losse keukendeurtjes bestellen?
Het is mogelijk losse keukendeurtjes te bestellen voor je huidige Bruynzeel keuken. Het enige dat je moet doen is in het volgende formulier je gegevens invullen en wij nemen dan contact met je op over de mogelijkheden, prijs en levertijden.
-
3
Is het mogelijk een apparatenkast zonder apparatuur te bestellen?
Het is ook mogelijk losse kasten te bestellen voor inbouwapparaten. Kijk dan wel altijd zelf goed naar de nismaten, zodat de apparattur ook in de kast past. Onze kasten voor apparatuur vind je hier.
-
4
Moet een kast in elkaar gezet worden?
Bij Bruynzeel Keukens maken we het je graag gemakkelijk. Een kast wordt dan ook compleet geleverd, zodat je deze direct in jouw keuken kan plaatsen. Het in elkaar zetten van de kast is dan ook niet nodig.
-
5
Hebben jullie de kasten op voorraad?
Omdat iedere kast anders kan zijn, wordt deze, na betaling, voor jou geproduceerd.
-
6
Zijn er verschillende merken apparatuur waar ik uit kan kiezen ?
We bieden verschillende merken aan voor losse aparatuur en voor inbouwappartuur die we samen met onze kasten verkopen. Kijk op onze merkenpagina welke apparatuur we verkopen.
-
7
Kunnen de bestelde artikelen ook eerder geleverd worden?
De producten uit de webwinkel worden in onze eigen fabriek geproduceerd. Dit doen we met veel zorg en aandacht, om je de best mogelijke kwaliteit te bieden. Het betekent echter wel dat we, in verband met productietijden, vast zitten aan levertijden. Het is daarom niet mogelijk om bestelde artikelen eerder te leveren dan de gecommuniceerde leverdatum.
-
8
Ik ben eigenaar van een koopwoning. Kan ik in de webwinkel ook artikelen bestellen?
Deze webwinkel is ontwikkeld voor huurders met een Bruynzeel keuken. Afhankelijk van jouw specifieke wensen, is het mogelijk om de keuken uit te breiden wanneer je eigenaar bent van een koopwoning. We verwijzen je hiervoor door naar een Bruynzeel winkel in de buurt, waar een van onze ervaren adviseurs je verder helpt. Kijk hiervoor op bruynzeelkeukens.nl/winkels.
-
9
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Lees op onze pagina algemene voorwaarden de voorwaarden die wij hiervoor hanteren.
-
10
Wat zijn de levertijden?
Alle kasten uit de webwinkel worden in onze eigen fabriek in Bergen op Zoom geproduceerd. Dit doen we met veel zorg en aandacht, om je de best mogelijke kwaliteit te bieden. Hou bij het plaatsen van de bestelling rekening met een levertijd van ongeveer 4 weken. Bestel je een artikel dat via PostNL verstuurd wordt? Dan kun je dit binnen 3 tot 5 werkdagen verwachten. Verzending van samples kan ongeveer twee weken duren. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestiging met meer informatie over de levering van het product.
-
11
Kan ik kiezen uit verschillende (keuken)modellen?
Alle keukenkasten in onze webwinkel komen uit het Atlas of Andes assortiment. Dit is vlakke deur van houtvezelplaat. De voor- en achterzijde zijn voorzien van een matte melamine. De deur is rondom met laser afgewerkt. Mocht je huidige keuken een ander fronttype hebben, neem dan contact op met ons webwinkel team. Zij zullen je dan verder helpen.
-
12
Wat zijn de verzendkosten?
Wij berekenen geen verzendkosten. De levering van je bestelling is dus gratis.
-
13
Kunnen de bestelde producten ook op een verdieping worden geleverd?
De producten van de webwinkel worden standaard bij de (eerste) voordeur, op de begane grond afgeleverd. Dit betekent dat je zelf in eventueel verticaal transport (naar de 1e verdieping) moet voorzien. Het is handig om dit mee te geven in de bestelling.
-
14
Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief btw?
Alle prijzen die vermeld staan zijn inclusief 21% btw.
-
15
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Wij willen je altijd de beste service verlenen. Als je niet tevreden bent, neem dan direct contact met ons op. Mochten we er samen niet uitkomen dan kun je een klacht over onze producten of onze service indienen via webwinkel@bruynzeelkeukens.nl. Vermeld in de onderwerpregel dat je een klacht hebt. Binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht geven wij een inhoudelijke reactie.
Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
-
16
Wat is het verschil tussen het assortiment 700 & 780 ?
Onze assortimenten 700 en 780 zijn gebasseerd op de hoogte maat van de onderkasten.
Deze hebben een basishoogte van 700mm of 780mm.Tot en met 2018 kenden we alleen het assortiment 700.
In 2019 is daar de 780 lijn bijgekomen. Deze lijn heeft een hogere kastmaat en een lagere plint.Meer informatie vindt je hier
-
17
Wat kan ik doen als mijn keukentype/ artikel niet aangeboden wordt?
Neem contact met ons op via webwinkel@bruynzeelkeukens.nl. Geef in je bericht aan waar je naar op zoek bent. Wij kijken of we je kunnen helpen en nemen binnen twee dagen contact met je op.
-
18
Wat is het verschil tussen een Antaro Lade, F-Lade en een Metabox Lade?
De Antaro en de F-Lade hebben een luxere afwerking, dempsysteem en kan meer gewicht hebben. De Antaro lade is opvolger van de F-lade.
Een Antaro herken je aan de gladde zijwand, de F-Lade heeft een enkele groef en een Metaboxlade heeft een geribbelde zijwand.
Meer informatie vindt je hier
-
19
Hoe werkt inductie?
Inductie koken
De inductie kookplaat is een elektrische kookplaat die werkt met een magnetisch veld. De kookplaat reageert op pannen die daarvoor geschikt zijn.
Zuiniger
Met inductie koken wordt de bodem van de pan zelf en dus het gerecht opgewarmd. Hierdoor gaat er geen warmte via de plaat of lucht verloren en is de inductiekookplaat zuiniger in gebruik dan een keramische of gaskookplaat.
Veiliger
De inductiekookplaat is ook veiliger; staat er geen geschikte pan op, gebeurt er niks en schakelt hij automatisch uit. Doordat de glasplaat zelf niet verwarmd wordt, kan je jezelf er ook niet aan branden.
Handiger
De vlakke glasplaat is makkelijk te reinigen en doordat deze niet heet wordt zoals een keramische plaat, brandt deze ook niet in met overkoken.
Aansluitingen 1,2 of 3 fase
De Inductiekookplaten hebben verschillende aansluitwaarden. De 1-fase kookplaten hebben een normale stekker (2 openingen) en zijn direct klaar voor gebruik. Een goede keus als je van het gas af wil stappen en niet je meterkast wilt aanpassen.
Kookplaten met 2 of 3 fase aansluiting worden geleverd zonder stekker. Deze dient door een elektricien aangesloten te worden middels een perilex-stekker (5 openingen). Het vermogen van de inductiekookplaat neemt toe naarmate je voor meer fases kiest.
-
20
Wat is bij koelkasten het verschil tussen sleepdeur en deur op deur?
Het sleepdeursysteem is een eenvoudig te monteren systeem waarbij de deur van de diepvriezer wordt bevestigd aan het keukenpaneel met behulp van een sleepgeleider. Het keukenpaneel zelf wordt met zijn eigen scharnieren aan de keukenkast bevestigd. Wanneer je de meubeldeur opent, opent de deur van de vriezer automatisch mee.
In vergelijking met het deur-op-deursysteem heeft het sleepdeursysteem echter enkele nadelen. Het is minder stabiel en neemt meer ruimte in beslag, waardoor er minder opbergruimte overblijft. Aan de positieve kant is het sleepdeursysteem veel gemakkelijker te installeren dan vriezers met het deur-op-deursysteem.
-
21
Waarom moet ik mijn ordernummer invoeren voor een bestekindeling?
In der loop der jaren zijn er verschillende uitvoeringen geweest van onze ladebakken. Zo zijn er bijvoorbeeld varianten met en zonder demping. Ook blijven wij onze producten verbeteren, waardoor de afmetingen van de ladebakken niet allemaal hetzelfde zijn. Om er zeker van te zijn dat je de juiste bestekindeling koopt voor de ladebak die in jouw keuken zit, hebben wij het ordernummer nodig om dit te kunnen controleren.
-
22
Waarom zit er een prijsverschil tussen de webwinkel en de fysieke winkels van Bruynzeel Keukens?
De webwinkel is gericht op het makkelijk en snel bestellen van keukenonderdelen en basis keukenblokken. Op de webwinkel bieden we een beperkt basis assortiment aan. In onze fysieke winkels kun je alle materialen in het echt ervaren en je laten inspireren door de opgestelde keukencollectie. Bovendien krijg je in de winkel uitgebreid persoonlijk advies van een ervaren aankoopadviseur, die van idee tot uitwerking helemaal met je meedenkt. Er wordt een 3D-ontwerp uitgewerkt waarin jouw specifieke keukenwensen tot leven komen. Naast de service zijn er natuurlijk ook kosten verbonden aan (het onderhoud van) de winkelpanden. Kies dus zelf of de webwinkel of de fysieke winkel beter bij jouw wensen past. Wat je ook kiest, we komen altijd samen tot de ideale keukenoplossing!